روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

آغاز کشت برنج در روستای عالم کلا لفور

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

با پایان تطیلات نسبتا"طولانی نوروزی کشاورزان سخت کوش عالمکلائی سال زراعی جدید کشت برنج را آغاز نمودند.این در حالی است که  سیل ویرانگر سال گذشته باعث شده است تا بخشی از زمین های زارعی غیر قابل  کشت گردد.خشکسالی،کمبود نیروی انسانی ماهر و جوان،بالا بودن هزینه های تولید به دلیل سنتی بودن شیوه کشت موجب گردیده تا هر سال از میزان سطح زیر کشت برنج کاسته شود،امیدست مسئولان و نخبگان در این مورد چاره ای بیندیشند و نگذارند این روند مصیبت بار ادامه یابد.

دشت

۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۳
1462261764538_4.jpgامارات متحده عربی به ساخت خشکی‌های دیده نشده تاکنون مشهور است اما ساخت یک کوه در وسط کویر یک امر کاملا جدید و عجیب است.این کشور که اکثر آن در کویر واقع شده، به امید تقویت توسعه ابرهای بارشی به دنبال ساخت یک کوه مصنوعی با اندازه واقعی است.دشت‌های کویری امکان بالا رفتن هوا را که برای تبدیل آن‌ها به ابرهای باران‌زا ضروری است، مشکل می‌کند اما ایجاد یک کوه می‌تواند بارش باران را در این مناطق خشک ممکن سازد.در این مرحله، افزایش بارش باران در مناطق خشکی مانند کالیفرنیا ممکن است مناسب‌تر باشد تا یک کشور که بطور طبیعی در وسط کویر قرار دارد، اما این حقیقت باعث نشده تا امارات طرح پیشنهادی سازمان دانشگاهی پژوهش‌های جوی در همکاری با مرکز ملی هواشناسی و زلزله شناسی آمریکا را سفارش ندهد. محققان در حال حاضر به دنبال تعیین امکان‌پذیر بودن ساخت کوهستان در امارات متحده عربی هستند. این جدای از تحقیقات بعدی برای بررسی نقش ابعاد این کوه بر تغییرات چشمگیر در الگوهای هواشناسی است.به گفته محققان، این کوه تنها باید بتواند فرآیند تشکیل ابر را افزایش دهد و نیازی به تولید ابرهای خاص باران‌زا نیست. زمانی که ابرها شکل بگیرند، یک فرآیند هواشناسی موسوم به بارور کردن ابرها باعث افزایش میزان بارش این ابرها خواهد شد. اما بنظر می‌رسد که کار ساخت کوه هنوز در حد رویا باشد.پیش از آغاز هرگونه ساخت‌وساز این کوهستان مصنوعی در امارات، دانشمندان و محققان مرکز ملی هواشناسی و زلزله شناسی آمریکا به برآورد هزینه امکان‌پذیری این پروژه گمارده شده‌اند. اگر دولت امارات تصمیم بگیرد که هزینه این پروژه عملی است، پس از آن تیمی از مهندسان به امکان‌پذیر بودن فیزیکی ساخت یک کوه در وسط بیابان خواهند پرداخت.
۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۱

چشم اندازی از روستای عالم کلا لفور

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱ ب.ظ

عالم کلالفور

۰ نظر ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۱

غرور

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ
🚩غرور

درسی که بهلول به پادشاه داد
روزی بهلول بر هارون‌الرشید وارد شد.
خلیفه گفت: مرا پندی بده!
بهلول پرسید: اگر در بیابانی بی‌آب، تشنه‌گی بر تو غلبه نماید چندان که مشرف به موت گردی، در مقابل جرعه‌ای آب که عطش تو را فرو نشاند چه می‌دهی؟
گفت: صد دینار طلا.
پرسید: اگر صاحب آب به پول رضایت ندهد؟
گفت: نصف پادشاهی‌ام را.
بهلول گفت: حال اگر به حبس‌البول مبتلا گردی و رفع آن نتوانی، چه می‌دهی که آن را علاج کنند؟
گفت: نیم دیگر سلطنتم را.
بهلول گفت: پس ای خلیفه، این سلطنت که به آبی و بولی وابسته است، تو را مغرور نسازد که با خلق خدای به بدی رفتار کنی.

۰ نظر ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۳۰

سیزده به دری متفاوت

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱ ب.ظ

در حالیکه همگان خود را برای سیزده به در و گذران این روز در دامن طبیعت آماده می نمودند آسمان چیزی دیگر رقم زد.بارش شدید باران که از شامگاه دوازده فروردین آغاز و تا پایان روز سیزده فروردین ادامه داشت غالب اهالی روستای عالم کلا لفور را خانه نشین و مجبور نمود تا بساط سیزده به درشان را در منزل برپا کنند اگرچه بودند معدود افرادی که با وجود هوای سرد و بارانی سیزده شان را در دامن جنگل و طبیعت روستا به در نمودند.

۰ نظر ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۱

در جستجوی او

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۴۲ ب.ظ

 "خدا"درگل،خدا،درآب و رنگ ست

"خدا"نقاش این دشت قشنگست...

"خدا "یعنی درختان حرف دارند،شقایق ها،درونی ژرف دارند...

"خدا"درهرنظر آینه ماست

همین حالا،خدا،درسینه ماست

"خدا"شبنم"خدا"باد و"خدا"گل

"خدا"زیباترین باغ تکامل...

گهی،گل میکند ماراخبردار،

گهی،مرغی به ما می گویداسرار...

"خدا"رامیتوان ازنورفهمید

"خدا"را در پرستش می توان دید..

گل


۰ نظر ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۴۲

مسابقات ورزشی در روستای عالم کلا لفور

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۵ ب.ظ

از رخدادهای مهم نوروز 1395 خورشیدی در روستای عالم کلا لفور برگزاری مسابقات دوستانه والیبال و فوتبال بود.این مسابقات با حضور چندین تیم از روستاهای  دهستان لفور انجام گردید. متـأسفانه تیم های محل نتوانستند از امتیاز میزبانی به خوبی بهره گیرند و عنوان قهرمانی را به تیم های حریف واگذار نمودند. از مزایای برگزاری این مسابقات آنکه علاوه بر ایجاد روابط صمیمی تر میان محلات بستر مناسبی را برای انجام تفریحات سالم جوانان و نوجوانان در تعطیلات  نسبتا" طولانی نوروز فراهم نمود.

۰ نظر ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۱۵

ساخت بطری آّب خوردنی با استفاده از جلبک

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۰ ب.ظ


1459937470926_120288.jpgهرساله میلیون‌ها تن پلاستیک به دامان طبیعت انداخته می‌شود که در طبیعت بازیافت نمی‌شوند و بسیاری از آنها در زمین و یا اقیانوس دفن می‌شوند.به نقل از ساینس الرت، در این میان راه‌حل‌های امیدوار کننده‌ای ارائه شده که یکی از این روش‌ها بطریهای خوردنی است. "اری جانسون" دانشجوی ایسلندی، بطری زیست‌تجدیدپذیری طراحی کرده که شبیه بطری‌های پلاستیکی بوده با این تفاوت که بعد از استفاده مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.جانسون اظهار کرد: بعد از اینکه فهمیدم 50 درصد مواد پلاستیکی در طبیعت رها می‌شوند در جستجوی روشی برای مقابله با این تهدید محیطی بودم. واقعا چرا از موادی که به راحتی در طبیعت شکسته می‌شوند و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند برای ساخت مواد استفاده نمی‌شود؟به همین منظور وی از جلبک و پودر آگار برای ساخت استفاده کرد. زمانی که این پودر به آب افزوده شود شبیه ژله شده و در قالب ریخته می‌شود و تا زمانی که بطری حاوی آب باشد شکل خود را حفظ می‌کند.شما می‌توانید این بطری را بعد از خالی شدن میل کنید، البته ممکن است به دلیل وجود جلبک قدری شور مزه باشد.این بطری زیست‌تجدیدپذیر تنها قطعه‌ای مفهومی بوده و روشی برای ساخت بطری‌های جدید خواهد بود. این بطری نمایانگر فکر بیشتر برای طراحی‌های آینده خواهد بود.جانسون افزود: من ادعا نمی‌کنم این روش بهترین روش برای این مشکل است، اما شروعی امیدوارکننده برای روش‌های جدید در این مشکل خواهد بود.
۰ نظر ۱۱ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۱۰

عالم کلا در سالی که گذشت

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۰۳ ب.ظ

سال 1394 هجری خورشیدی سالی بود پر از تلخ و شیرین بسیار برای اهالی روستای عالم کلا لفور.درگذشت چندین نفر از اهالی روستا که حقیقتا" جای خالی شان همیشه به ویژه در این روزها بیشتر از هر زمانی حس می شود برای تمام اهالی بسیار تلخ بود.گرمای بیش از حدّ دما و خشکسالی،قطع پی در پی آب آشامیدنی، تخریب بخشی از زمین های شالیزاری اهالی در حاشیه رودخانه بابلک ّبر اثر سیل ناگهانی و ویرانگر از دیگر حوادث این سال بود.اجرای نیم بند و بحث برانگیز  ایجاد بافت سنّتی روستا همچنین اجرای چند طرح راهسازی توسط شورا و دهیاری محل از دیگر اقدامات انجام یافته در این سال بود.

۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۳

در قدم بهار

جمعه, ۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۸ ب.ظ


اشعار عید نوروز, شعر در وصف بهار و نوروزنوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی 

که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

چنگ درپرده همین می‌دهدت پند ولی

وعظت آن گاه کند سود که قابل باشی

در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است

حیف باشد که ز کار همه غافل باشی

نقد عمرت ببرد غصه دنیا به گزاف

گر شب و روز در این قصه مشکل باشی

گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست

رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی

حافظا گر مدد از بخت بلندت باشد

صید آن شاهد مطبوع شمایل باشی

۰ نظر ۰۶ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۸