روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

نتایج انتخابات شورای اسلامی روستای عالم کلا لفور

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

رقابت نفس گیر پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در روستای عالم کلا لفور نیز همچون سایر نقاط کشور برگزار گردید و در جمعه به یاد ماندنی ۲۹ اردیبهست ۱۳۹۶ در کامل ناباوری همگان از میان شش نامزد شورای محل، آقایان امیرقلی صادقی،حسین فرهادزاده و امیر خلیلی توانستند بیشترین آرا را کسب نمایند این در حالی بود که پیش بینی های قبل از انتخابات از میزان آرای هر یک از نامزدین شورا ، چیز دیگری می گفت! برای همه ی این عزیزان آروزی موفقیت نموده و از ایشان می خواهیم تا در دوره جدید کاریشان بیشتر به مشکلات مردم رسیدگی نموده و برای اعتلای روستایمان گامهای جدی تری بر دارند.

۰ نظر ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۱۲

آدمها

جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ

در دنیای امروز سه نوع آدم وجود دارد : 

1." مسموم کننده ها " یعنی کسانی که دلسردتان می کنند و خلاقیت تان را زیر پا می گذارند و می گویند که نمی توانید کاری بکنید.

2."سر به راهها" یعنی کسانی که خوش قلبند اما سرشان به کار خودشان است. آنها به فکر نیازهای خودشان هستند. کار خودشان را می کنند و هرگز برای کمک به دیگران پا پیش نمی گذارند.

3."الهام بخش ها" یعنی کسانی که پیش قدم می شوند تا زندگی دیگران را غنی کنند، روحیه آنها را بالا ببرند و به آنها الهام ببخشند. ما باید الهام بخش باشیم و خودمان را با افراد الهام بخش احاطه کنیم و با آنها معاشرت بیشتری داشته باشیم.

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۴۲

بازنشستگی قدیمی ترین بهورز عالم کلا

جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷ ب.ظ

قدیمی ترین و باسابقه ترین بهورزِ مردِ روستای عالم کلا لفور به کسوت بازنشستگی نائل آمد.آقای کوروش محمودی که چهره ای نام آشنا برای اکثر مردم منطقه لفور بوده و از جانبازان سرافراز دفاع مقدس می باشند به خوبی توانسته است در عرصه سلامت همچون عرصه دفاع از مهین اسلامی مان به درخشد و رضایت عموم ملت را به خوبی جلب نماید.ما نیز بر خود فرض می دانیم تا ضمن تقدیر و تشکر از این بزرگوار به ایشان عرض نمائیم همواره ایام قدردان زحمات شما هستیم.

 کوروش عمو

۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۷

محققان موفق به توسعه یک تکنیک شدند که خط بریل را در زمان واقعی تایپ کرده و به افراد نابینا-ناشنوا امکان استفاده از تلویزیون بدون نیاز به واسطه را می‌دهد.به نقل از بیزینس‌استاندارد، محققان دانشگاه کارلوس مادرید در پروژه‌ای به نام PervasiveSUB تمام زیرنویس‌های کانال‌های تلویزیونی را به یک سرور مرکزی می‌فرستند که این سرور داده‌ها را به گوشی هوشمند یا تبلت ارسال می‌کند.این داده‌ها پس از ارسال، به خط بریل تبدیل شده و از طریق یک اپلیکیشن که اجازه کنترل سرعت زیرنویس‌هایی که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شوند را نیز به کاربر می‌دهد، برای افراد نابینا-ناشنوا ارسال می‌شود.PervasiveSUB توسط شرکت اسپانیایی ارائه دهنده خدمات مخابراتی و پهنای باند " تلفونیکا " تامین مالی شده است.تلفونیکا یک شرکت مخابراتی اسپانیایی است، که خدماتی چون: اینترنت، پهنای باند، ارتباطات راه دور، خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه را ارائه می‌نماید و در سال ۱۹۲۴ میلادی پایه‌گذاری شده است.آزمایش این تکنیک جدید با موفقیت انجام شده و این فناوری در حال حاضر در تمام کانال‌های تلویزیونی ملی و منطقه ای دیجیتال زمینی (DTT) در مادرید در حال اجرا است.این تیم تحقیقاتی در حال حاضر این سرویس را به صورت رایگان در اختیار کسانی که به آن نیاز دارند قرار می‌دهند

۰ نظر ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۲۶

نقل مکان خانه بهداشت روستای عالم کلا لفور

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱ ق.ظ

به دلیل آنچه که فرسوده بودن بنا عنوان شده است ساختمان خانه بهداشت روستای عالم کلا لفور تخریب گردید تا تجدید بنا صورت پذیرد.به همین علت خانه بهداشت روستا نقل مکان نموده و هم اکنون در منزلی استیجاری در جنب مسجد محل دایر می باشد.خانه بهداشت روستای عالم کلا لفور از همان سالهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شروع بکار نموده و در طول مدت این سالها توانسته است خدمات ارزنده ای را در بخش بهداشت و درمان به اهالی محل و روستاهای همجوار ارائه نماید.

۰ نظر ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۵۱

تولید برق با استفاده از باکتری های آلی و متان

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که سلول‌های سوختی آلی می‌توانند متان را بدون انتشار مواد مضر به برق تبدیل کنند. به نقل از انگجت، متان یک گاز گلخانه ای بوده و هنگامیکه برای تامین نیرو از آن استفاده می‌شود می‌تواند برای محیط زیست بسیار مضر باشد.اما دانشمندان طی انجام یک پژوهش جدید یک راه برای به حداقل رساندن آسیب‌های آن پیدا کرده‌اند.محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا موفق به دستکاری سلول‌های سوختی میکروبی شدند که می‌تواند متان را بدون انتشار مواد مضر به برق تبدیل کند.در این روش متان بدون اینکه در جو پخش بشود به لوله‌هایی هدایت خواهد شد.این تیم یک ترکیب از باکتری‌ها(از جمله یک میکروب مصنوعی که به طور طبیعی نمی‌تواند رشد کند) را ایجاد کردند که مواد لازم برای گرفتن و حمل و نقل الکترون از گاز متان را تولید می‌کند.این فرآیند نه تنها یک راه عاری از آلودگی است، بلکه می‌توان از این باکتری‌ها برای پاکسازی پسماند زباله‌های بوجود آمده در نیروگاه برق استفاده کرد.

۰ نظر ۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۱۸

سلام دوباره اسپرز به زندگی

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۲ ب.ظ

سکوت چند ماهه آبادی ییلاقی اسپرز شکسته شد و با حضور گردشگران و سیب زمینی کاران دگر بار چراغ منازلش روشن گردید.خاطر نشان می گردد انشاء الله با حضور دامداران در خرداد ماه اسپرز کاملا" حالت مسکونی به خواهد گرفت و شما می توانید لحظات مفرحی را در آنجا سپری نمائید.

۰ نظر ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۴۲

تبدیل زباله به کاشی

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵ ب.ظ

 یک شرکت تایوانی توانسته است کارخانه بازیافت متحرک با نیروی خورشیدی طراحی کند؛ این کارخانه متحرک بازیافت که تراش پرسو نام دارد، ضایعات محلی و مواد بازیافتی را به کاشی مورد استفاده در صنعت ساختمان تبدیل می‌کند.این کارخانه 40 فوت محفظه دارد و حمل و نقل آن توسط تریلر فراهم می‌شود؛ با کمک نیروی خورشیدی پلاستیک و پارچه را بازیافت کرده، زباله‌ها را شسته، خرد، ذوب و قالب‌گیری کرده و در نهایت به کاشی مد نظر تبدیل می‌کند. راش پرسو 10 متر مربع کاشی مورد استفاده در معماری را در عرض 40 دقیقه تولید می‌کند. هر یک کاشی، از 5 بطری بازیافتی به دست می‌آید. کاشی‌های بازیافت شده برای کفپوش‌های داخلی و بیرونی استفاده می‌شود؛ مدیرعامل این شرکت می‌خواهد این روش در جوامع مختلف ترویج شود تا از زباله‌های بازیافتی بهترین استفاده ممکن صورت گیرد. 

۰ نظر ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۳۵

آغاز پرورش کرم ابریشم

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۱ ب.ظ

کار پرورش کرم ابریشم در روستای عالم کلا لفور آغاز گردیده است.امسال به دلیل برودت هوا کار پرورش اندکی دیرتر آغاز گردیده است.از سوئی دیگر علی الرغم وجود اداره جهاد کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی و وجود شرکتهای تعاونی نوغانداران امسال نیز مجبور گردیدند که با صرف هزینه و وقت زیاد جعبه های تخم نوغان مورد نیاز خود را از روستای دراز کلای بابل تهیه نمایند که این امر به نوبه خود مشکلاتی را برای آنها در پی داشته و دارد.

۰ نظر ۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۱

ماده آب گریزی که مانند مار پوست می­‌اندازد

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

دانشمندان آلمانی نوعی ماده دافع آب تولید کرده‌اند که مانند مار پوست می ­اندازد و در صورت آسیب ‌دیدگی خود را ترمیم می‌­کند.به نقل از گیزمگ، مواد دافع معمولا"در ساخت اقلام گوناگون از شیشه­ خودتمیزکننده خودروها گرفته تا بطری­‌ها کاربرد دارند، با این حال چنین موادی آسیب­ پذیرند.تیمی از دانشمندان دانشگاه فرایبورگ آلمان شیوه­ای ارائه داده ­اند که در آن مواد فوق آبگریز پوشش­‌های خود را ترمیم می­کنند؛ این مواد در واقع، مانند مار پوست می­‌اندازند.ماده خود ترمیم­ کننده­ جدید از سه لایه تشکیل شده که این لایه­‌ها بر روی یکدیگر قرار گرفته­‌اند. لایه فوقانی، نوعی فیلم آبگریز و لایه زیرین آن نیز یک پلیمر قابل حل در آب است که کاربردهای پزشکی زیادی دارد. پایین‌ترین لایه، نوعی فیلم سیلیکونی نانوگراس فوق آبگریز است.زمانی که لایه فوقانی خراش بر می­دارد، می­توان ماده را در داخل آب فرو برد چون  آب به داخل خراش نفوذ کرده و لایه پلیمری میانی را حل می­کند. این امر به لایه فوقانی آسیب دیده، امکان شل شدن و  پوست­ انداختن می­دهد تا در نهایت لایه آبگریز زیرین را نمایان ­کند.ماده جدید هنوز در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد و مطالعات بیشتری جهت محکم کردن لایه فوقانی و ممانعت از آسیب دیدن لایه پایین­‌تر لازم است.در صورت موفقیت تیم علمی، این رویکرد چندلایه‌­ای منجر به ارائه مواد خودتمیزکننده و آب گریز ارتجاع­ پذیرتر خواهد شد.


۰ نظر ۰۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۵۰