روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

مسابقات نوروزی فوتبال لفور

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸ ق.ظ

مسابقات نوروزی فوتبال لفور،جام شهدای لفور به میزبانی روستای کالی کلا لفور برگزار گردید.این مسابقات با حضور چندین تیم فوتبال از روستاهای غرب و شرق لفور از جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ آغاز و روز پایانی این مسابقات نیز جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ برگزار گردید.متأسفانه تیم شهدای عالم کلا با شکست مقابل تیم فوتبال اسبوکلا در ضربات پنالتی از راهیابی به مسابقه نهایی بازماند.اضافه می شود در این مسابقات تیم اسبوکلا توانست با شکست دادن یک بر صفر تیم شهدای کالی کلا،جام قهرمانی را با خود به خانه ببرد.

  تیم فوتبال شهدای عالم کلا

تیم فوتبال

۰ نظر ۱۲ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۲۸

هر قاصدکی یک پیامبر است

جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ق.ظ

کلاغ خودش را دوست نداشت و بودنش را. از کائنات گله داشت. فکر می کرد، در دایره ی قسمت، نازیبایی سهم اوست. او غمگینانه گفت :"کاش خداوند این لکه ی سیاه را از هستی می زدود!"خدا گفت :"سیاه کوچکم، صدایت تَرنُّمی است که هرگوشی زیبایی آن را درک نمی کند. بخوان! فرشته ها باصدای تو به وجد می آیند.اگر تو نباشی جهان من چیزی کم دارد.خودت را از آسمان دریغ نکن..."کلاغ خواند.اما این بار عاشقانه ترین آوازش را. با آوازش جهان زیبا شد.آسمان لبخند زد و ابرهای سفید وسیاه از شوق گریستند.

<<عرفان نظرآهاری>>

۰ نظر ۱۱ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۰۷

مسابقات والیبال،جام شهدای لفور

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ق.ظ

مسابقات والیبال،جام شهدای لفور به میزبانی روستای عالم کلا لفور برگزار گردید.این مسابقات با حضور تیم های والیبال شهدای عالم کلا،جوانان رئیس کلا،هتل احمدی پنج ستاره،زیولا،منتخب رئیس کلا کالی کلا،شهید فتحی ولوپی،انجمن خیریه کالی کلا،شهدای کاردیکلا،شهدای می کلا،شهدای امام کلا،بانک بیمه رئیس کلا از پنج شنبه (۱۳۹۵/۱۲/۲۶) آغاز گردیده و مسابقه پایانی نیز میان دو تیم شهدای می کلا و شهدای عالم کلا در تاریخ ۱۳۹۶/۱/۹ برگزار گردید که تیم می کلا توانست۳بر۲تیم عالم کلا را شکست داده و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

والیبال لفور

۰ نظر ۱۰ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۹

داستان ضرب المثل برو کشکتو بساب

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ

ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﺩﮐﺸﮏ ﺳﺎﺑﯽ ﻧﺰﺩ ﺷﯿﺦ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﮔﯽ ﺷﮑﻮﻩ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﺩ، ﭼﻮﻥ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﻧﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﯾﺶ ﺑﺮﺳﺪ.ﺷﯿﺦ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﺍﺳﻢﺍﻋﻈﻢ ﺍﺯ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺧﻠﻘﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺳﺖ ﻧﺎﺍﻫﻞ ﺑﯿﺎﻓﺘﺪ ﻭ ﺭﯾﺎﺿﺖ ﻻﺯﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﭘﺨﺘﻦ ﻓﺮﻧﯽ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺨﺘﻪ ﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ ﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺑﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﭘﺨﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﯾﺎﺩ ﺩﻫﺪ.ﻣﺮﺩ ﮐﺸﮏ ﺳﺎﺏ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﻭ ﭘﺎﺗﯿﻞ ﻭ ﭘﯿﺎﻟﻪ ﺍﯼ ﻣﯽﺧﺮﺩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﭘﺨﺘﻦ ﻭ ﻓﺮﻭﺧﺘﻦ ﻓﺮﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺑﺎﺭﺵ ﺭﻭﺍﺝ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﻃﻤﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩﯼ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﭘﺨﺘﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽﺳﭙﺎﺭﺩ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﺑﺎﻻ ﺩﺳﺖ ﻣﺮﺩ ﮐﺸﮏ ﺳﺎﺏ ﺩﮐﺎﻧﯽ ﺑﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻓﺮﻧﯽ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﺮﺩ ﮐﺸﮏ ﺳﺎﺏ ﮐﺴﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ.ﮐﺸﮏ ﺳﺎﺏ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻧﺰﺩ ﺷﯿﺦ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻧﺎﻟﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ ﻃﻠﺐ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺷﯿﺦ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﮐﺎﺭﺵ ﺧﺒﺮﺩﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ : ‏« ﺗﻮ ﺭﺍﺯ ﯾﮏ ﻓﺮﻧﯽﭘﺰﯼ ﺭﺍ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﯽ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯽﺣﺎﻻ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﺭﺍﺯ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯽ؟ ﺑﺮﻭ ﻫﻤﻮﻥ ﮐﺸﮑﺖ ﺭﺍ ﺑﺴﺎﺏ ».

۰ نظر ۰۹ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۵۴

اسامی نامزدین شورای اسلامی روستای عالم کلا لفور

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

همانطور که می دانید پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد.به همین منظور از ۳۰ اسفند سال قبل تا ۶ فروردین سال جاری موعد ثبت نام برای نامزدین انتخابات شوراها بوده است که خوشبختانه این دوره حضور ثبت نام کنندگان از روستایمان عالم کلا فوق العاده بوده است.بر طبق اخبار واصله آقایان امیر قلی صادقی،حسین فرهادزاده،احمد صادقی،اسکندر محمودی،امیر خلیلی و حسن محمودی (معروف به آقابالا) برای حضور در شورای روستای عالم کلا لفور ثبت نام نموده اند.

۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۵

عادات نویسندگان مشهور

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ق.ظ

✏ ویکتور هوگو به محض این‌‌‌‌که از خواب بیدار می‌‌‌‌شد ایستاده به طرف میز کار خود نزدیک می‌‌‌‌شد و رمان یا شعری را شروع به نوشتن می‌‌‌‌کرد، سپس پس از ده دقیقه در حالی‌‌‌‌که با خود صحبت می‌‌‌‌نمود در اطاق‌‌‌‌های دیگر به گردش می‌‌‌‌پرداخت، مجدداً ایستاده به طرف میز نزدیک می‌‌‌‌گردید و دنباله رمان را می‌‌‌‌گرفت و یا شعر را می‌‌‌‌سرود.

✏ گوته، فیلسوف معروف آلمانی نیز عادت داشت که کتاب‌‌‌‌های خود را ایستاده بنویسد.

✏ بوسوئه، نویسنده معروف فرانسوی حتماً می‌‌‌‌بایست در اطاق بنویسد، در موقع نوشتن نیز سر و کله خود را با حوله‌‌‌‌ای که گرم شده بود می‌‌‌‌بست.

✏ شیلر، شاعر و نویسنده معروف آلمانی نیز در موقع نگارش عادت عجیب‌‌‌‌تری داشت، او در موقع نوشتن می‌‌‌‌بایست پاهای خود را روی یک قطعه یخ قرار دهد، وقتی از او سوال می‌‌‌‌کردند، این چه کاری است؟ در جواب می‌‌‌‌گفت این قطعه یخ باعث می‌‌‌‌شود که با افکار روشن‌‌‌‌تری بنویسم.

۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۴۴

طی مراسمی با حضور منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی،آقای مرتضی حسین نتاج که پیش از این کارمند استانداری مازندران بوده است به عنوان سرپرست جدید بخشداری شهرستان سوادکوه شمالی معرفی و از زحمات رنجبر سرپرست قبلی این بخش تقدیر به عمل آمد.شایان ذکر است که بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی که دهستان لفور جزء آن است از بدو تأسیس این شهرستان در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲۳ تاکنون بدون بخشدار بوده و با سرپرست اداره می شود.!

۰ نظر ۰۶ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۶

کاشف مریخ

شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ق.ظ

◀ چه کسی مریخ را کشف کرد؟

مریخ، یکی از پنج سیاره ای است که آن را با چشم غیرمسلح به راحتی می توان در آسمان تشخیص داد و از این رو، مریخ هزاران سال است که برای زمینیان شناخته شده است. در واقع نمی توان دقیقاً گفت که چه کسی این سیاره را کشف کرده؛ چراکه هر دو سال یک بار این سیاره بسیار درخشان می شود و تشخیص آن در آسمان شب بسیار آسان است. با این حال، بابلیان باستان از نخستین تمدن هایی بودند که مریخ را نامگذاری کرده و این جسم درخشان سرخ رنگ را "نرگال" نامیدند؛ خدای آتش، جنگ و ویرانی بابل باستان. یونانیان مریخ را به نام خدای جنگشان "آرس" نام نهاده و رومیان باستان نیز با تغییراتی در آرس، این سیاره را مارس خواندند.تا پیش از سال 1609 که گالیله برای نخستین بار تلسکوپ دست سازش را به سوی مریخ نشانه رفت، هیچکس تصور دقیقی از عوارض سطحی و جزئیات این سیاره نداشت. در سال 1659، ستاره شناس هلندی کریستین هویگنس، با استفاده از تلسکوپی پیشرفته تر موفق به تشخیص لکه ای سیاه رنگ بر سطح مریخ شد که امروزه ستاره شناسان معتقدند او در حال مشاهده فلات سیرتیس بوده است. چند سال بعد، هویگنس برای نخستین بار کلاهک یخی قطب جنوب مریخ را نیز کشف کرد. در سال 1666 اما رصدگر ایتالیایی جیوانی کاسینی، رصدهای به مراتب دقیقتری را از مریخ انجام داد و حتی موفق به تعیین سرعت چرخش وضعی این سیاره شد.

۰ نظر ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۳۸

عالم کلا در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵

چهارشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ق.ظ

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در آبان ماه سال ۱۳۹۵ هجری شمسی صورت پذیرفت روستای عالم کلا لفور دارای ۱۵۱خانوار و۴۵۴ نفر جمعیت می باشد.این در حالی است گه مطابق سرشماری نفوس و مسکن پیشین که در سال ۱۳۹۰ انجام پذیرفت این روستا شامل ۱۵۱ خانوار و ۵۱۵ نفر بوده است.عمده ترین علل کاهش چشمگیر جمعیت این روستا را باید جدائی لودشت از عالم کلا،مهاجرت از روستا به شهر،کاهش نرخ زاد و ولد دانست.جا دارد که همگان به ویژه مسئولان ذی ربط برای این امر نگران کننده(کاهش جمعیت روستا) تدابیر عاجلانه ای بیندیشند.

۰ نظر ۰۲ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۱۹

نوروز در شعر شاعران

سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ق.ظ

مبارک باد عید، آن دردمند بی‌کسی را

که نه کس را مبارکباد گوید نه کس او را

(شیخ بهایی)

ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

(حافظ)

همه ساله بخت تو پیروز باد

همه روزگار تو نوروز باد

(فردوسی)

نوروز رخت دیدم خوش اشک بباریدم

نوروز و چنین باران باریده مبارک باد

(مولوی)

به جشن فریدون و نوروز جم

که شادی سترد از جهان نام غم

(نظامی)

دوست بازآمد و دشمن به مصیبت بنشست

باد نوروز علی رغم خزان بازآمد

(سعدی)

نداند باغ ویران جز زبان باد نوروزی

به قول او کند ایدون همی آباد ویران‌ها

(ناصرخسرو)

آمد نوروز ماه با گل سوری به هم

بادهٔ سوری بگیر، بر گل سوری بچم

(منوچهری)

۰ نظر ۰۱ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۵۸