روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

قطعی اینترنت در روستای عالم کلا لفور

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ق.ظ

به دلایلی نامعلوم اینترنت پر سرعت(adsl) روستای عالم کلا لفور قریب پنج روز قطع بوده است.متأسفانه با وجود پیگیری های متعدد کاربران مسئولان ذی ربط در رفع نقص تعلل ورزیدند!انحصاری بودن خدمات اینترنتی در روستا توسط شرکت مخابرات ایران موجب گردیده تا آن شرکت در ارائه خدمات مطلوب به کاربران روستائی اش بعضاً کوتاهی ورزد.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۴۷

دود چراغ

شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴ ق.ظ

قبل از اختراع برق از طرف ادیسون مخترع نامدار آمریکایی چراغ در واقع ظرفی بود که درون آن را با چربی و روغن از قبیل پیه، روغن کرچک،روغن بید انجیر که به طور مطلق روغن چراغ می گفته اند و همچنین نفت و امثال آن پر کرده فتیلۀ آلوده را روشن می کردند و به زندگی روشنی می بخشیدند. اگر به تاریخچۀ طرز تحصیل علما و دانشمندان در قدیم مراجعه کنیم ملاحظه می شود که: "همه در کوره ده خود نه مدرس داشتند و نه محضر و نه کتابخانۀ مرکزی یک میلیون جلد کتابی و نه آرشیو و نه بایگانی و نه میکروفیلم نسخۀ خطی بلکه بالعکس هیچ چیز که نبود، به جای خود، حتی نان و قوت اولیه هم نبود. مجموع ذخیرۀ آنها لقمۀ نان بیات و خشکه ای بود که پر شال خود می بستند و به مکتب می رفتند. طلبۀ فقیر و بی بضاعت که البته دنیایی استغنا داشت- برای آنکه روغن مختصر چراغش در طول شب تمام نشود و چراغ خاموش نگردد فتیله اش را پس از روشن کردن پایین نمی کشید تا حرارت فتیله، روغن یا نفت مخزن را زیاد بالا نکشد و مصرف نکند، بلکه فتیله را در همان بالا و وضع اولیه که اصطلاحاً تاجری می گفته اند نگاه می داشت و با آن نور ضعیف، شب را به صبح می رسانید. نور تاجری در چراغ اگرچه کم مصرف و متناسب با وضع مالی طلبه بود ولی این عیب بزرگ را داشت که چون روغن یا نفت به قدر کفایت از مخزن به فتیله نمی رسید لذا دود می زد و در و دیوار و سقف و فضای حجره را آلوده می کرد و طلبۀ بی چیز آن دود چراغ را می خورد و به تحصیل و مطالعه ادامه می داد تا به مقصد کمال رسد و شاهد مقصود را در آغوش گیرد. دود چراغ خوردن تا قبل از اختراع و نورافشانی برق، در حجرات طلبگی مبتلا به عمومی بود و همه در پرتو نور بی فروغ چراغهای کم سوز و کورسو که دودش تا اعماق سینه آنها فرو می رفت به مطالعه می پرداختند تا رفته رفته پلکها سنگین شوند و چشمان دودآلودشان لحظاتی به خواب روند. 

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۵ ، ۰۹:۳۴

امیر پازواری

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

یکی از شاعران بلند آوازه مازندران امیرپازواری است.شاعر شهیری که از غرب تا شرق مازندران،از کوه تا دریا اشعارش را می شناسند و هر کدامشان به لهجه خود اشعارش را زمزمه می کنند.مردمان سبز اندیش لفور نیز این شاعر بلند آوازه را می شناسند،گاهی اوقات از اشعارش به تناسب موضوع بهره می جویندو گاهی اوقات نیز ترانه هایش را با آواز در محافل خصوصی و عمومی می خوانند.اشعار امیر نموداری است از علقیات این شاعر نامی همچون عشق به اهل البیت(ع)،طبیعت،ناپایداری جهان هستی و... علقیات که در تکاتک مازنی های موج می زند پس بی دلیل نیست که امیر پازواری انیس تنهائی ها و جمع های تکاتک مازنی هاست.

۰ نظر ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۸

ساخت USB مغناطیسی با امکانات باورنکردنی

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۵ ق.ظ

معمولا" همه ی ما با مشکلات اتصالات USB بر روی لپ تاپ و یا گوشی همراه برخورد کرده ایم، اکنون یک شرکت آمریکایی با خلاقیتی جدید یک طرح جدید اتصال چندمنظوره USB مغناطیسی برای رفع این مشکلات ساخته است.یک شرکت آمریکایی طرح جدید جالبی را از  اتصال چندمنظوره USB مغناطیسی با قابلیت اتصال سریع و کاهش احتمال آسیب فیزیکی به تجهیزات الکترونیک را معرفی کرد.این اتصال USB جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا همه تجهیزات الکترونیکی را بدون  اینکه نیاز به پورت واسطه به یکدیگر داشته باشند به هم متصل کنند.می توان گفت که مهمترین ویژگی اتصال USB مغناطیسی، جلوگیری از آسیب به پورت‌های ورودی و خروجی لپ‌تاپ و تلفن‌همراه در موارد کشیدگی ناخواسته سیم است. که برای همگان این اتفاق می افتد و اغلب موجب خرابی در لپ تاپ ها و گوشی های همراه می شود.این تکنولوژی  ظاهر ساده ای دارد ولی جزئیات آن بسیار پیچیده است، این تکنولوژی در واقع دو سطح اتصال پورت کاملا" صاف و یکنواخت هستند، اما با نزدیک شدن دو سر پورت سوزن‌های انتقال اطلاعات جذب یکدیگر شده و اتصال برقرار می‌شود.از این پورت USB تقریبا  می توان برای تمام وسایل الکترونیک مثل انواع گوشی‌های هوشمند، هدفون، شارژر و حتی وسایل موسیقی استفاده کرد. و همچنین سرعت انتقال اطلاعات در USB مغناطیسی بسیار زیاد است و همه نیازهای کاربران امروز را تامین می‌کند.از دیگر امکانات این پورت جدید می توان به پشتیبانی از کیفیت تصویر ۵K با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابایت در ثانیه اشاره کرد. این پورت همچنین قابلیت شارژ باتری با توان انتقال ۱۰۰ وات انرژی را دارا است.قیمت پورت USB مغناطیسی تنها ۳۵ دلار است.

۰ نظر ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۵

در کوچه باغ های عالم کلا

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ

۰ نظر ۱۳ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۰

کم‌مصرف‌ترین لامپ جهان ساخته شد

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۷ ب.ظ

این لامپ می‌تواند میزان مصرف انرژی الکتریسیته را نسبت به لامپ‌های رشته‌ای تا 90 درصد کاهش دهد.یکی از چندین مزیتی که لامپ‌های LED دارند این است که با استفاده از حجم کمتر انرژی، نور بیشتری را نسبت به لامپ‌های معمولی منتشر می‌کنند.شرکت فیلیپس در جدیدترین اقدام خود موفق به ساخت نسل جدیدی از لامپ‌های LED شده است که می‌تواند میزان مصرف انرژی الکتریسیته را نسبت به لامپ‌های رشته‌ای تا 90 درصد کاهش دهد و همچنین 15 برابر بیشتر از آنها عمر کند.این لامپ بر اساس طرح توسعه پایدار محیط شهری با همکاری شهرداری دبی توسعه یافته است و بر اساس آن پیش‌بینی می‌شود شهر مذکور در سال 2030 با این فناوری بتواند 30 درصد میزان مصرف انرژی را پایین بیاورد.فیلیپس که از بزرگترین تولیدکنندگان لامپ‌های LED در جهان محسوب می‌شود، طی چند سال گذشته تلاش فراوان برای ساخت لامپ‌های هوشمند انجام داده است.لامپ جدید ساخته شده در این شرکت با دو رنگ سفید و زرد نور را منتشر می‌کند و قرار است در سه مدل یک، دو و سه واتی وارد بازار شود. قرار است این فناوری جایگزین لامپ‌های رشته‌ای 25، 40 و 60 واتی شوند.این فناوری هم‌ اکنون به عنوان کم‌ مصرف‌ترین لامپ جهان معرفی شده است و به زودی به صورت گسترده وارد بازار جهانی می‌شود.

۰ نظر ۱۳ آذر ۹۵ ، ۲۱:۰۷

اندر حکایت لفور

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۷ ب.ظ

هزازان سال است که در لفور انسان زندگی می کند. آثار باستانی بدست آمده و اسناد تاریخی گواه روشن این ادعایند.اگر به تاریخ تبرستان و مازندران مراجعه کنید به کرّات نام لپور را خواهید دید.اما لفور باستانی امروز به مدد خدمات عصر جدید مانند آب و برق و تلفن و در آینده نزدیک گاز می رود که دیگر برای سکونت فرزندان آدم مناسب نباشد! لابد می پرسید چرا؟ پاسخ روشن است زیرا خدمات عمومی ارائه شده در اینجا با کوچکترین حادثه از دسترس خارج می شوند و به دنبال خود هزار و یک مشکل را پدید می آورند نمی دانیم باید نماز باران بخوانیم تا برق و آب مان قطع نشود و یا.... 
شما چه پیشنهاد می فرمائید؟

۰ نظر ۰۸ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۷

"زیرآب زدن

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۴ ب.ظ

ریشه ی ضرب المثل "زیرآب زدن"

زیرآب، در خانه های قدیمی ‌تا کمتر از صد سال پیش که لوله کشی آب تصفیه شده نبود معنی داشت.زیرآب در انتهای مخزن آب خانه ها بوده که برای خالی کردن آب، آن را باز می‌کردند. این زیرآب به چاهی راه داشت و روش باز کردن زیرآب این بود که کسی درون حوض می ‌رفت و زیرآب را باز می ‌کرد، تا لجن ته حوض از زیرآب به چاه برود و آب پاکیزه شود.درهمان زمان وقتی با کسی دشمنی داشتند، برای اینکه به او ضربه بزنند زیرآب حوض خانه اش را باز می ‌کردند تا همه آب تمیزی را که در حوض دارد از دست بدهد.صاحب خانه وقتی خبردار می ‌شد خیلی ناراحت می ‌شد و چون بی آب می ‌ماند به دوستانش می ‌گفت: زیرآبم را زده اند...!

۰ نظر ۰۸ آذر ۹۵ ، ۲۰:۱۴

برف پاییزی در عالم کلا

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ب.ظ

سرمای  شدید هوا و بارش شدید و چند روزه برف در آغازین روزهای آذر ماه اهالی روستای عالم کلا لفور را به شدت کلافه نمود و برای اهالی به ویژه دامداران و کشاورزان مشکلات زیادی را به وجود آورد.بارش این برف بی سابقه موجب قطع و برق و آب روستا،و دشواری عبور و مرور گردید.شاید بتوان گفت تنها موافقان این برف دانش آموزان هستند که چند روزی را به دور از مدرسه و درس به استراحت و صد البته به برف بازی مشغول بودند.

برف

۰ نظر ۰۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۵۵

توکل

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۵ ب.ظ

در زمان موسی (ع) خشکسالی پیش آمد. آهوان در دشت، خدمت موسی رسیدند که ما از تشنگی تلف می شویم و از خداوند متعال در خواست باران کن. موسی به درگاه الهی شتافت و داستان آهوان را نقل نمود. خداوند فرمود: موعد آن نرسیده است. موسی (ع) هم برای آهوان جواب رد آورد. تا اینکه یکی از آهوان داوطلب شد که برای صحبت و مناجات بالای کوه طور رود. به دوستان خود گفت: اگر من جست و خیز کنان پایین آمدم بدانید که باران می آید و گرنه امیدی نیست.آهو به بالای کوه رفت و حضرت حق به او هم جواب رد داد. اما در راه برگشت وقتی به چشمان منتظر دوستانش نگاه کرد ناراحت شد، شروع به جست و خیز کرد و با خود گفت دوستانم را خوشحال می کنم و توکل می نمایم. تا پایین رفتن از کوه هنوز امید هست. تا آهو به پایین کوه رسید باران شروع به باریدن کرد! موسی (ع)معترض پروردگار شد. خداوند به او فرمود: همان پاسخ تو را آهو نیز دریافت کرد با این تفاوت که آهو دوباره با توکل حرکت کرد و این پاداش توکل او بود...

یادمان باشد در همه حال ناامید نشویم و توکل به خدا داشته باشیم.

 

۰ نظر ۰۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۵