روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

با لفور

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ

جاده لفورسد لفور

۱ نظر ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۵

کلاهش پشم ندارد

جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ
اصطلاح کلاهش پشم ندارد: یعنی از او نباید ترسید، ابهتی ندارد و دلیلی وجود ندارد که از او هراس داشته باشیم.
 واما ریشه این ضرب المثل:در زمان قدیم، روزگار نه چندان دور،  در ایران صاحب منصبان نظامی ‌به تقلید از نظامیان روس که کلاه پشمی ‌به سر داشتند، کلاه پشمی‌ پوستی بر سر می‌گذاشتند.از آن جایی که نظامیان مأمور ایجاد نظم هستند، وقتی از دور پیدا می‌شدند، مردم خود را جمع و جور می‌کردند که مورد مؤاخذه واقع نشوند، و اگر آن صاحب منصب نظامی ‌افسر نبود به هم می‌گفتند : این که افسر نظامی‌ نیست، کلاهش پشم ندارد. 
۰ نظر ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۲

بارش برف در روستای عالم کلا لفور

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۶ ب.ظ

در شانزدهمین روز از آذرماه برف ارتفاعات روستای عالم کلا لفور را سپیدپوش نمود و برای ساعاتی نیز حتی در داخل روستا برف بر زمین نشست.بارش برف و به تعاقب آن یخ بندان موجب گردید تا سازمان آموزش و پرورش استان مازندران کلیه مدارس منطقه لفور را در روز هفده آذر تعطیل اعلام نماید و  برهمین اساس تنها مدرسه روستای عالم کلا لفور نیز در این روز تعطیل بود.

برف در روستای عالم کلا لفور

۰ نظر ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۶

معرفی نسل ششم جنگنده

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۰ ب.ظ

1450270738328_00.jpgبسیاری از کارشناسان صنایع تجهیزات دفاعی و تسلیحات هوایی معتقدند که زمان معرفی نسل جدید جت‌های جنگنده با قابلیت‌هایی همچون سلاح‌های لیزری و سرعت‌ مافوق صوت نزدیک است.مسئولان شرکت تولید تجهیزات نظامی هوایی نورثروپ گرومن آمریکا از مدل مفهومی جنگنده نسل جدید با قابلیت‌هایی همچون نشانه‌گیری اهداف مختلف با سلاح لیزری، سرعت بالا و پنهان‌ماندن از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود، رونمایی کردند.شرکت نورث‌ روپ گرومن با معرفی مدل مفهومی جنگنده فوق پیشرفته نسل ششم به دنبال تسلط بر آسمان و تولید محصولی بدون رقیب در میان شرکت‌های سازنده تجهیزات هوایی است.مسئولان شرکت نورث‌ روپ گرومن با اشاره به برخی از ویژگی‌های برجسته نسل ششم جنگنده‌های مسلط بر آسمان همچون سرعت مافوق‌ صوت و سلاح‌های لیزری با قابلیت هدف‌گیری پیچیده از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.برخی از کارشناسان مطرح صنایع هوایی معتقدند که نسل ششم هواپیمای جنگنده باید به تجهیزات جدید خنک‌کننده مجهز شوند، چرا که استفاده از سلاح‌های لیزری گرمای زیادی تولید کرده و شناسایی این جنگنده‌ها را آسان می‌کند.کریس هرناندز، مدیر اجرایی شرکت نورث‌ روپ گرومن در مورد فناوری و طراحی نسل ششم جنگنده‌ها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای نسل ششم، قابلیت برد پروازی بسیار بالا مانند بمب‌افکن B2 است، چرا که پایگاه‌های هوایی با فناوری مورد نیاز جهت فرود و خدمات به نسل جدید جنگنده‌ها در کشورهای دیگر موجود نیست.وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات موجود در طراحی سامانه‌های لیزری با حرارت کم و موتورهای کم مصرف انتظار می‌رود تولید نسل ششم جنگنده‌های مدرن تا سال 2030 میلادی تاخیر داشته باشد.
۰ نظر ۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۰

اربعین در روستای عالم کلا لفور

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۹ ب.ظ

مراسم اربعین حسینی(ع) امسال نیز پرشورتر از سالهای قبل در روستای عالم کلا لفور برگزار گردید و عاشقان اهل بیت علیهم السلام دگر بار عشق و علاقه شان را به این خاندان پاک به اثبات رساندند. از جمله رسم های زیبا روستای عالم کلا لفور در این روز مَجمِع پِلا ست.در هنگام ظهر پس از برگزاری مراسم عزاداری با اغلان بلندگوی مسجد محل(در گذشته با دمیدن در شیپور) بانوان محل سینی های بزرگ(مجمع) غذا را بر سرگرفته و برای اطعام دهی روانه حسینیه محل می شوند.مجمع پِلا سنتی است چالب که علاوه بر وجود تنوع زیاد غذایی در آن می تواند از ریخت و پاش های بی مورد غذا که بعضا" در مراسم ها شاهد آنیم جلوگیری به عمل آورد.

مرقد امام حسین

۰ نظر ۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۹

احادیثی در مورد امر به معروف و نهی از منکر

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

🌺 قال على علیه السلام:

همه کارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون قطره‏ اى است در دریاى عمیق.

نهج البلاغه، حکمت 374

 🌺امام على علیه السلام :

امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک مى ‏کنند و نه از روزى کم مى‏ نمایند، بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏ سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منکر سخن عادلانه ‏اى است نزد حاکمى ستمگر.

غررالحکم، ج2، ص611، ح3648

🌺 قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله :

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منکر نکنند، و از نیکان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیکانشان دعا کنند امّا دعایشان مستجاب نشود.

امالى صدوق، ص‏254

🌺 قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله:

امر به معروف و نهى از منکر نکند مگر کسى که سه خصلت در او باشد: در امر و نهى خود مدارا کند، در امر و نهى خود میانه‏روى نماید و به آنچه امر و نهى مى‏کند، دانا باشد. 

بحارالأنوار، ج100، ص87، ح64

 🌺قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله :

تا زمانى که مردم امر به معروف و نهى از منکر نمایند و در کارهاى نیک و تقوا به یارى یکدیگر بشتابند در خیر و سعادت خواهند بود، اما اگر چنین نکنند، برکت‏ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه دیگر سلطه پیدا کنند و نه در زمین یاورى دارند و نه در آسمان.

تهذیب الاحکام، ج6، ص181، ح22

🌺 قال الباقر علیه السلام:

خداى تعالى به شعیب پیامبر وحى فرمود که: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد: چهل هزار نفر بدکار را، شصت هزار نفر از نیکانشان را. شعیب عرض کرد: پروردگارا! بدکاران سزاوارند اما نیکان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود که: آنان با گنهکاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نیامدند.

کافى، ج5، ص56، ح1

🌺قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله:

هر کس از شما منکرى ببیند باید با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن را تغییر دهد، که پائین‏ترین درجه ایمان همین (تغییر قلبى) است.

نهج الفصاحه، ح‏3010

 🌺قال الباقر علیه السلام:

امر بمعروف و نهى از منکر راه و روش پیامبران و شیوه صالحان است و فریضه بزرگى است که دیگر فرایض به واسطه آن بر پا مى ‏شود، راه‏ها امن مى‏ گردد و درآمدها حلال مى‏شود و حقوق پایمال شده به صاحبانش برمى‏ گردد، زمین آباد مى‏ شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى‏ شود و کارها سامان مى ‏پذیرد.

کافى، ج5، ص56، ح1

🌺قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله

هر کس امر بمعروف و نهى از منکر نماید، جانشین خدا در زمین و جانشین رسول اوست.

مستدرک ‏الوسایل، ج12، ص179


۰ نظر ۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۰

ایجاد بافت سنتی در روستای عالم کلا لفور

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ

طرح ایجاد بافت سنتی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای عالم کلا لفور در حال اجراست. این طرح که شامل اقداماتی نظیر سنگفرش نمودن پیاده روها و نما کاری دیوارهای حاشیه جاده اصلی می باشد علاوه بر زیباسازی روستا می تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد.گرچه بسیاری از اهالی ضمن انتقاد از این طرح معتقدند هزینه هنگفت این طرح را می شد صرف امور مهم تری نمود.اکنون این پرسش ها به ذهن خطور می کند که آیا برای نگهداری و مرمت بافت سنتی روستا،در آینده تدبیری اندیشیده شده و یا اینکه سرنوشت این طرح در مواجه با طرحهای عمرانی دیگر چه می شود؟! 

بافت سنتی روستای عالم کلا لفور

۰ نظر ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۸

خلق سطوح ضد آب با مواد جدید

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ

1450166778326_principle-7.jpgدانشمندان یک ماده جدید کم هزینه و غیر سمی ارائه کرده‌اند که در دفع قطرات آب، عملکردی نظیر برگ نیلوفر آبی دارد. این پیشرفتی است که می‌تواند به ایجاد سطوح ضد آب سازگار با محیط زیست کمک کند. نانومواد فوق آبگریز، از طریق پوشش‌دهی دورانی می‌توانند در انواع سطوح استفاده شوند.اندرو بارون از دانشگاه رایس در آمریکا که سرپرستی این پژوهش را بر عهده دارد اظهار کرد: مواد هیدروکربنی ممکن است یک جایگزین تازه برای فلوئوروکربن‌های پر هزینه و خطرناک باشند که معمولا برای برنامه‌های کاربردی فوق آبگریز استفاده می‌شود.بارون افزود: طبیعت، این مواد را می‌سازد و آن را با محیط سازگار نگه می‌دارد. ما می‌خواهیم بدانیم که این فرآیند طبیعی، چرا و چگونه اتفاق می‌افتد و چطور می‌توانیم از آن تقلید کنیم.از آن جا که برگ نیلوفر آبی یکی از آبگریزترین سطوح در زمین است، محققان از عملکرد آن برای ساخت سطوح ضد آب استفاده کردند. بارون گفت توانایی‌های برگ نیلوفر به دلیل ساختار میکروسکوپی و دوتایی نانو‌مقیاس آن است.ساخت و آزمایش این سطوح که LSEM نام دارد، توسط الکساندر نویسنده ارشد از دانشگاه سوانسی در انگلستان انجام شد.الکساندر به راحتی نانوذرات اکسید آلومینیوم سنتز شده را با اسیدهای کربوکسیلیک اصلاح شده که زنجیره‌های هیدروکربن منشعب شده را نمایان می‌کند، پوشش داد. این زنجیره‌های قوی، اولین خط دفاع در برابر آب هستند که باعث زبری سطوح می‌شوند. این زبری، ویژگی مواد آبگریز است که لایه‌ای از هوا را به دام انداخته و تماس بین سطح و قطرات آب را تا حد امکان کاهش می‌دهد.مواد برای فوق آبگریز بودن باید زاویه‌ای بزرگتر از 150 درجه داشته باشند. زاویه تماس، زاویه‌ای است که سطح آب با سطح ماده مواجه می‌شود و هر چقدر مقدار آب بیشتر باشد، زاویه نیز افزایش می‌یابد.بارون گفت: LSEM، با زاویه 155 درجه، اساسا بهترین معادل برای پوشش‌های فوق آبگریز مبتنی بر فلوئوروکربن است.
۰ نظر ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۳

گِنِس او

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

کِنِس یا همان ازگل وحشی درختی است خودرو در جنگل های شمال کشور.محققان برای میوه خواص بسیاری ذکر می نمایند از آن جمله اینکه میوه کنس(ازگل وحشی) سرشار از ویتامین های B،C،قند و سلولز بوده،موجب تقویت اعصاب شده و کار روده ها راتنظیم می کند.

کِنِس

همه ساله با فرار سیدن ماه آبان اهالی روستای عالم کلا لفور شروع به چیدن میوه نیم رس کنس می نمایند تا از آن کِنِس اُو درست نمایند.آنها پس از چیدن کنس ان را در مکانی مناسب قرار می دهند تا کاملا" برسد.پس از رسیدن میوه ها آن را شسته و آب پز می نمایند سپس محلول بدست آمده را در درون کیسه های نازک ریخته تا بتوانند مایع بدست آمده (آب میوه) را از تفاله اش جدا نمایند .آنگاه آب بدست را جوشانده تا غلیظ شود بدین ترتیب کنس او یا همان رب ازگل وحشی بدست می آِید که از آن می توان به عنوان چاشنی برخی از غذاها استفاده نمود.


۱ نظر ۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۶

خانه های شناور خودکفا در تولید برق

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۵ ب.ظ

1449492526756_110757.jpgمحققان دو موسسه IVI و IKTS با همکاری یکدیگر اقدام به ساخت خانه‌های شناور جدید در دریاچه Geierswalde کرده‌اند که در تولید آب و برق خودکفا هستند.این ایده ترکیبی از معماری مدرن و مهندسی با تکنولوژی بهره‌وری انرژی است. این خانه‌های دو طبقه روی سازه‌های فولادی محکمی با مساحت 13×13 متر ساخته شده و شبیه یک نوع اقامتگاه مجلل است. همچنین مساحت طبقه اول 34 متر به علاوه 15 متر تراس است تا ساکنان آن بتوانند از هوای تازه استفاده کنند. مساحت طبقه دوم نیز 75 متر است.مهندسان برای گرمایش این خانه شومینه‌ای را در آن نصب کرده‌اند که با استفاده از یک محلول فوق اشباع از هیدرات‌های نمک، گرما را از شعله‌ها جذب می‌کند.هنگامی که این محلول در لوله‌ای که بالای آتش نصب شده گرم می‌شود، گرما را در خود نگه می‌دارد و سپس مانند یک گرم‌کننده دستی شیمیایی، محلول از طریق فناوری رادیویی متبلور شده و گرما را طبق دستور منتشر می‌کند.علاوه بر این، این خانه شناور دارای یک سیستم خنک‌کننده آدیاباتیک است. این سیستم از برق بی‌نیاز بوده و متکی بر سرمایش تبخیری است و به موجب آن سطحی مرطوب شده در کنار خانه قرار دارد و همزمان با تبخیر رطوبت، گرما از خانه خارج می‌شود.برنامه ساخت خانه‌های شناور پیشرفته در سال 2017 به اتمام می‌رسد.


۰ نظر ۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۵