روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

همانطور که می دانید مرحله نخست سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 که برای اولین به صورت اینترنتی بوده  است با دو بار تمدید به اتمام رسیده است.اگر چه اهالی روستای عالم کلا لفور در بدو امر چندان علاقه ای به ثبت اینترنتی اطلاعات خانوارشان نشان ندادند اما به همت دهیاری و همکاری برخی عزیزان دیگر، خوشبختانه عالب خانوارهای عالم کلا به صورت اینترنتی ثبت اطلاعات نموده اند که در نوع خود بی نظیر می باشد.امیدواریم این کار تجربه ای خوبی برای  کارهای بعدی نظیر آن باشد. 

امار

۰ نظر ۳۰ مهر ۹۵ ، ۰۹:۵۱

استفاده از باتری برای تامین برق شهری در آمریکا

پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۴ ق.ظ

سازمان تحقیقات پیشرفته انرژی ایالات متحده تصمیم دارد تا پروژه تحقیقاتی ساخت یک باتری عظیم برای ذخیره انرژی برق در مقیاس شهری را اجرا کند.به نقل از دیلی‌میل، ارنست مونیز، دبیر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا معتقد است که ساخت اولین باتری عظیم شهری به منظور ذخیره برق مازاد در روز و تحویل انرژی در شب مهمترین اقدام برای کنار گذاشتن فناوری‌های رایج بر پایه سوخت‌های فسیلی است.اریک رولفینگ، معاون فناوری سازمان تحقیقات پیشرفته وزارت انرژی آمریکا عنوان کرد: تاکنون مطالعات و بحث‌های مختلفی در مورد آینده شبکه تولید و توزیع برق انجام شده و هدف اصلی این سازمان تمرکز بر روی ورود انرژی‌های نو به شبکه برق ایالات متحده است.در شرایط فعلی بهترین روش برای جبران نوسان مصرف برق در روز و شب استفاده از فناوری هیدروالکتریک به معنای پمپاژ آب در زمان کم‌باری به مخزن مرتفع و بازگشت آب به توربین در زمان پرباری شبکه است. در حال حاضر این روش بیش از 95 درصد انرژی مورد نیاز شبکه برق را ذخیره می‌کند.کارشناسان صنعت برق آمریکا معتقدند که استفاده از فناوری هیدروالکتریک در مقیاس بزرگتر و برای ذخیره انرژی در سطح کلان اقتصادی نیست، چرا که این فناوری نیازمند زیرساخت‌های عظیم است و باید در مناطق کوهستانی احداث شود.محققان وزارت انرژی ایالات متحده با مقایسه روش ذخیره انرژی هیدروالکتریک و مجموعه باتری‌های لیتیومی دریافتند که در صورت رفع بعضی از مشکلات باتری‌های لیتیوم امکان استفاده از این فناوری به صورت اقتصادی و در مقیاس وسیع وجود دارد. فناوری دیگر قابل استفاده جهت ذخیره برق در زمان کم‌باری شبکه استفاده از مخازن عظیم الکترولیت جهت ذخیره برق است. این فناوری را می‌توان با افزودن مخازن الکترولیت به مقیاس مورد نظر رساند.سازمان تحقیقات پیشرفته وزارت انرژی ایالات متحده تاکنون 85 میلیون‌ دلار بودجه برای فناوری ذخیره انرژی شبکه در باتری دریافت کرده است.

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۴

محرم در عالم کلا به روایت تصویر

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ق.ظ

محرم

۰ نظر ۲۳ مهر ۹۵ ، ۰۸:۵۸

شعر عاشورا

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ب.ظ

شورى فکنده در همه عالم نواى تو

دنیا اسیر غم شد و غرق عزاى تو  

چشمان دوستان همه ناظر به سوى توست

 دلهاى عاشقان همه در کربلاى تو

 در هر سراى شراره سوداى عشق تو است

 بر هر لبى کنون سخن از نینواى تو

  ذرات کائنات ثناخوان لطف توست

psdk

 در عمق دهر ولوله اى از ولاى تو

 آغوش باز کرده شهادت به محضرت

 آماده گشته بادیه پر بلاى تو

 شرمنده گشته است شجاعت ز رزم تو

 سرو روان خجل بر قدّ رساى تو

  این فخر بس تو را به شهیدان راه حق

 خواهان شود به حشر خدا خونبهاى تو

  در گاهواره رسم شفاعت رقم زدى

 «فطرس» رهین منت و جُود و سخاى تو

  دادى تو آب دشمن غدّار خویش را

 قربان عفو و بخشش و مهر و وفاى تو

  دارم من این امید به درگاه ذوالجلال

 گردد تمام هستى «ناصر» فداى تو

((آیت الله ناصر مکارم شیرازی))

۰ نظر ۲۲ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۴

طبیعت لفور شاهکار خلقت

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹ ق.ظ


gt,v

۰ نظر ۰۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۹

خاطرات ماندگار تاچر

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ق.ظ

وقتی جوان بودم قایق سواری را خیلی دوست داشتم، یک قایق کوچک هم داشتم که با آن در دریاچه قایق سواری میکردم و ساعت های زیادی را آنجا در تنهایی می گذراندم.شبی بدون آنکه به چیز خاصی فکر کنم نشستم و چشم هایم رابستم. شب خیلی قشنگی بود. در همین زمان قایق دیگری به قایق من برخورد کرد، عصبانی شدم و خواستم با شخصی که با کوبیدن به قایق آرامش من را بر هم زده بود دعوا کنم ولی دیدم قایق خالی است. کسی در قایق نبود که با او دعوا کنم و عصبانیت خودم را به او نشان دهم. چطور می توانستم خشم خودم را تخلیه کنم؟ هیچ کاری نمی شد کرد. دوباره نشستم و چشم هایم را بستم. عصبانی بودم... در سکوت شب کمی فکر کردم. قایق خالی برای من درسی شد...از آن به بعد اگر کسی باعث عصبانیت من شود، پیش خودم می گویم: "این قایق هم خالی است"در واقع آن کس که شما را عصبانی میکند، شما را فتح کرده. اگر به خود اجازه میدهید از دست کسی خشمگین باشید و بخش عمده ای از عاطفه و ذهن تان را به او اختصاص دهید، در واقع به او اجازه ی تصاحب این بخش های وجودتان را داده اید.

jh]v


۰ نظر ۰۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۹

دبستان نبوت روستای عالم کلا لفور

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

نبوت

دبستان نبوّت قدیمی ترین و تنها مدرسه موجود در روستای عالم کلا لفورست که تأسیس آن به قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر می گردد.مکان قبلی این آموزشگاه جنب امامزاده حیدر(ع) بوده و بنای فعلی آن نیز در دهه هفتاد خورشیدی ساخته گردید.

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۹

طرح شهرسازی در کره مریخ

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

ایلون ماسک، رئیس شرکت آمریکایی SpaceX طرح شهرسازی در کره مریخ و مسکونی کردن این سیاره را عرضه کرد. وی گفت برای باصرفه بودن این طرح باید حدود یک میلیون نفر در مریخ زندگی کنند.شرکت SpaceX برای رساندن این یک میلیون نفر به مریخ طی 40 تا 100 سال آینده چند هزار پرواز به این سیاره انجام خواهد داد. این سفرها با کمک سفینه های قادر به پروازهای مکرر انجام خواهد شد که اکنون شرکت آمریکایی در حال طراحی آنها است. در نظر است این سفینه فضایی با استفاده از موشک قابل برگشت به زمین انسانها را ابتدا به مدار زمین برساند وبعد پس از سوخت گیری به مریخ ببرد.طبق ارزیابی های مقدماتی، بهای بلیت سفر به مریخ ابتدا بسیار گران خواهد بود اما سپس به تقریبا" 200 هزار دلار و دیرتر به کمتر از صد هزار دلار کاهش می یابد. ایلون ماکس، رئیس SpaceX امیدوار است اولین فضانوردان را تا سال 2025 به مریخ برساند. اولین پروازها حدود 80 روز طول کشیده و سپس این مدت به یک ماه کاهش خواهد یافت.

مریخ

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۹

پس از چند ماه وقفه دانش آموزان و دانشجویان روستای عالم کلا لفور همپای سایر دانش پژوهان ایران عزیز و پهناور از سوم مهرماه (95) سال تحصلی نو خودشان را آغاز نمودند و تنها مدرسه دایر در روستای عالم کلا لفور،دبستان نبوت فعالیت آموزشی خود را از سرگرفت؛گرچه امسال به دلیل تأخیر در اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاهها، دانشجویان جدیدالورود با یک هفته تأخیر روانه خانه دومشان می شوند.برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت می نمائیم.

مدرسه

۰ نظر ۰۳ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۸

به نقل از گاردین، قمر Europa یکی از چندین قمر سیاره مشتری است که به اعتقاد متخصصان، مناسب ترین گزینه برای وجود حیات بیگانه در منظومه شمسی محسوب می شود. تا کنون ناسا اطلاعات بسیار کمی در این رابطه منتشر کرده است، با وجود این، اطلاعات مربوط به Europa از طریق عکسبرداری از سطح این قمر با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل به دست آمده است و «احتمالا" مربوط به وجود یک اقیانوس در سطح زیرین این قمر است.»البته از مدت های قبل، متخصصان پیش بینی می کردند که زیر سطح منجمد این قمر ، اقیانوس هایی از آب شور وجود دارد، اما بدون ارسال یک کاوشگر به سطح Europa اثبات این امر ممکن نبوده است. نکته جالب تر این که در ابتدای سال جاری میلادی، متخصصان ناسا به این نتیجه رسیدند که اگر در سطح Europa اقیانوسی وجود داشته باشد، ترکیبات شیمیایی آن بسیار شبیه به ترکیبات شیمیایی اقیانوس های سطح زمین بوده و در آن اکسیژن و هیدورژن کافی برای شکل گیری حیات وجود دارد. به اعتقاد محققان، در نتیجه وجود چنین اقیانوسی در زیر پوسته Europa، سطح آن به طور غیرمعمولی هموار است. همچنین پیش از این پدیده ای مشاهده شده است که به اعتقاد محققان در واقع فرآیند خروج بخار آب از سطح قمر بوده است. فاصله Europa از خورشید بیش از 800 میلیون کیلومتر است و هر مایعی در این فاصله از خورشید یخ می زند. اما نیروی جاذبه مشتری بر سطح Europa به اندازه ای است که انرژی کافی را برای جاری شدن آب فراهم می کند و یک پدیده جغرافیایی شبیه به حرکت صفحات تکتونیکی در سطح زمین ایجاد می کند. این پدیده می تواند منجر به شکل گیری منافذ هیدروترمال در زیر اقیانوس شود که خود یکی از عوامل زمینه ساز تشکیل حیات محسوب می شوند.

مشتری

۰ نظر ۰۳ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۹