روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

رمضان در عالم کلا

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ق.ظ

رمضان ضیافت الله است نیک شهری که درهای رحمت الهی به روی خلایق گشوده می شود.اهالی ولایتمدار عالم کلا از دیر باز این ماه عزیز را گرامی می داشتند.امسال نیز همچون سالهای قبل نماز ظهر و عصر،مغرب و عشاء به امامت حاج آقا حسینی در مسجد محل برگزار گردید.مراسم افطار دهی در برخی از لیالی ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم احیاء در لیالی با فضیلت قدر محفلی ناب و  فرصتی استثنائی را فراهم نمود تا همگان به ویژه قشر نوجوان و جوان روستا بیشتر با مفاهیم عمیق و ناب اسلام عظیم اݪشأن آشنا و از آن متمتع گردند.

۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۵

زیبائی های لفور

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

    * آبشار آهکی روستای گالشکلای لفور

۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۷

غصه قصه فراغت

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ق.ظ

متأسفانه با خبر شدیم که یکی از نوجوانان روستا بر اثر بی احتیاطی دچار سانحه شد و در یک قدمی مرگ قرار گرفت،خوشبختانه با همت یکی از اهالی محل سریعا"به بیمارستان منتقل و با تلاش پزشکان و دعا خیر اهالی سلامت خود را بازیافت.اگرچه حادثه هرگز خبر نمی کند اما وقوع این حادثه هشدار جدی بود به خانواده ها و مسئولان ذی ربط که بیشتر مواظب نوجوانان و جوانان باشند و حتما" برای اوقات فراغت نسبتا" طولانی شان چاره ای بیندیشند.

۰ نظر ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۸

علمک گذاری لوله گاز در روستای عالم کلا لفور

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ

کار علمگ گذاری لوله گاز به تدریج در روستای عالم کلا لفور در حال انجام است و شمارش معکوس برای پیوستن عالم کلا به شبکه سراسری گاز آغاز گردیده است.امیدواریم اهالی محترم روستای عالم کلا لفور به زودی زود از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردند و دروازه های پیشرفت و توسعه یکی پس از دیگری به روی این روستا و اهالی زحمتکش آن گشوده شود.

۰ نظر ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۸

آغازی دوباره

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۴ ب.ظ

مراسم قُرُق شکنی در آبادی ییلاقی اسپرز برگزار گردید و با ورود دامداران و چوپانانِ روستاهای عالم کلا،کالی کلا،دئیس کلا و تمر،اسپرز دوباره رنگ زندگی به خود گرفت؛انتظار می رود با پایان گرفتن امتحانات مدارس و دانشگاهها و شروع فصل گرما خانوار های بیشتری در این سرزمین زیبا سُکنی گزینند.

۰ نظر ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۴

لفور از فراز آلاشت

يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۶ ب.ظ

آلاشت

۰ نظر ۱۴ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۶

خرداد،موسم برداشت

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ

همانطور که برای دانش آموزان و دانشجویان خرداد ماه،هنگامه برداشت محصول است برای کشاورزان عالمی این ماه فصل برداشت دسترنج شان است.پس از یک و ماه و اندی تلاش،نوغانداران کم شمار روستای عالم کلا لفور محصول پیله ترشان را روانه بازار فروش نمودند؛خوشبختانه امسال میزان برداشت پیله نسبت به سال قبل رشد کمّی و کیفی داشته و با قیمت مناسب تری به فروش رسید.همچنین کشاورزان سخت کوش روستا محصول سیر،باقلا و سیب زمینی شان را برداشت نموده و آماده کشت لویبا گردیدند.برای همه ی این عزیزان زحمت کش آرزوی بهروزی و موفقیت می نمائیم.

۰ نظر ۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۲

چوب لباسی جدید

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۶ ب.ظ

پاناسونیک قرار است یک نوع چوب لباسی به بازار ژاپن عرضه کند که می‌تواند بوی بد لباس کثیف شما را از بین ببرد. این چوب لباسی از یک نوع فناوری به نام nanoe بهره می‌برد. ظاهرا"چوب‌ لباسی‌های مجهز به این فناوری، ذرات باردار منفی در هوای اطراف خود منتشر می‌کنند. این ذرات، رطوبت هوای اطراف را جذب می‌کنند و این کار باعث می‌شود که بوی بد لباس از بین برود. قبلا" در سال ۲۰۱۲ پاناسونیک این فناوری را در مغازه‌های فروش حیوانات خانگی آزمایش کرده بود.این چوب لباسی برای اینکه کار کند باید به برق خانگی متصل شود. پاناسونیک می‌گوید که این چوب لباسی قادر است بوی دود سیگار، بوی عرق و حتی بوی گوشت گریل شده را از لباس شما بزداید. چوب لباسی در ماه سپتامبر به بازار می‌آید و چیزی در حدود ۱۷۹ دلار یعنی تقریبا" ۶۷۰ هزار تومان  قیمت خواهد داشت.


۰ نظر ۱۰ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۶