روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

کشاورزی در روستای عالم کلا لفور

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ق.ظ

همانند اکثر روستاهای ایران کشاورزی یکی از مشاغل اصلی و سنتی روستای عالم کلا لفور است.بخش وسیعی از زمینهای کشاورزی روستای عالم کلا لفور زیر کشت برنج قرار دارد.شالیزارهای این روستا به دلیل استفاده از منابع آبی رودخانه بابلک (رودخانه ای که از کوههای البرز سرچشمه می گیرد وازجنوب روستا می گذرد)درمنتهی الیه جنوبی روستا واقع اند.متأسفانه اکنون بخش وسیعی از آن به دلیل کمبود منابع آبی و سوء مدیریت از گردونه تولید خارج شده است.اما باغات روستا درنقاط مختلف آن پراکنده بوده و زیر کشت انواع مرکبات ودرختان مثمر دیگر  نظیر گوجه سبز، انار،انجیر و...،انواع سبزیجات و صیفی جات،سیب زمینی و حبوبات قرار دارد.

امتیاز ویژه محصولات کشاورزی روستای عالم کلا لفور ارگانیک بودن آن است،با آنکه کشاورزی در این روستا هنوز به شیوه سنتی است لکن در تولید و پرورش محصولات کشاورزی آن غالبا" ازسم وکود استفاده نمی شود.

انتظار می رود تا با همکاری بیشتر مردم و مسئولان و برنامه ریزی اصولی و دقیق در بخش کشاورزی روستای عالم کلا لفور ضمن اقزایش درآمد خانوارها از این محل، در راه افزایش تولیدات کشاورزی و نیاز کمتر به وارادات گام جدی و عملی برداشته شود.

نظرات  (۱)

با سلام خدمت شما دوست گرامی.

سایت بسیار خوبی دارید.

می توانید از سایت خبری تحلیلی ما هم بازدید کنید.

panabosh.blog.ir

شما می توانید با ما تبادل لینک کنید.

ابتدامارا در سایت خود لینک کنید .

آدرس سایت تان را به صورت نظر در سایت برای ما ارسال کنید.

 panabosh  سایت خبری تحلیلی

باتشکر از شما دوست گرامی.

منتظر نظرات تان هستیم.

پاسخ:
ممنون از اینکه به ماسر زدید امیدواریم همیشه از این سایت دیدن کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی