روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

روستای عالم کلا لفور

معرفی روستای عالم کلا لفور

طبقه بندی موضوعی

محله های قدیمی روستای عالم کلا لفور

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۳ ب.ظ

در گذشته های نه چندان دور روستای عالم کلا لفور به چند قسمت تقسیم می شد که عبارتند از:پایین مَلِه،بالا مَلِه،مینا مَلِه،چمازکتی،باغ سری.

پایین مله به سه قسمت سنگ توسَر،کیله بِن،افرابِن پِچال تقسیم می شد.سنگ توسر قسمت جنوب غربی روستا بوده که در آن چشمه آبی وجود داشت که از آن بهره درمانی می بردند.کیله بن به منطقه ای اطلاق می شد که در زیر نهر آب کشاورزی قرار داشت. افرابن پچال قسمت جنوب شرقی روستا بود که در آن درخت افرایی بود که در زیر آن چشمه آبی حاری بود و مردم از آب آن برای شرب و شست و شو استفاده می کردند.مینا مله به وسط روستا گقته می شد که در آن مسجد و حسینیه محل نیز قرار داشت.چمازکتی قسمت غرب روستا بود که به خاطر داشتن سرخس فراوان که در زبان تبری به آن چِماز می گویند بدین نام شهرت یافت.باغ سری قسمت شرق روستا بوده که در مجاورت آن باغات روستا قرار داشت.بالامله قسمت شمالی روستاست که آستانه مبارکه امام زاده حیدر(ع) نیزدر این قسمت واقع هست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی